معاملات بازار آتی کالا در هفته‌ای که گذشت

معاملات بازار آتی کالا در هفته‌ای که گذشت

ارزش معاملات بازار آتی کالا در هفته گذشته، رقمی بالغ بر 500 میلیارد تومان را به ثبت رساند. این میزان، رشدی 30درصدی را نسبت به ارزش معاملات دو هفته قبل نشان می‌دهد. نوسان قیمت دلار و عبور از  50هزار تومان در کنار سپری شدن ایام محرم را می‌توان از جمله مهم‌ترین دلایل افزایش ارزش معاملات بازار آتی طی هفته گذشته دانست. لازم به ذکر است اعلام دو روز تعطیلی ناگهانی سبب احتیاط معامله‌گران جهت اخذ یا حفظ موقعیت شد. این موضوع تا حدی از رونق بازار آتی کاست. 

زعفران

قرارداد آتی زعفران پس از مدت‌ها از قرارداد آتی صندوق طلا پیشی گرفت. زعفران با ثبت ارزش معاملاتی بیش از 300 میلیارد تومان توانست 60درصد از ارزش بازار آتی را به خود اختصاص دهد. قرارداد آتی زعفران در سررسید اسفند، حداکثر نوسان روزانه 5درصدی را تجربه نمود. با توجه به اهرم بالاتر از 5 زعفران اسفند، فرصت کسب سود 25درصدی هفته گذشته برای معامله‌گران فراهم شد.

صندوق طلا

طی هفته گذشته، ارزش معاملات قراردادهای آتی صندوق طلا نزدیک به 200 میلیارد تومان شد. به این ترتیب نزدیک به 40درصد از بازار آتی به قرارداد طلایی پرسررسید اختصاص یافت. اگرچه حداکثر دامنه نوسان قراردادهای آتی صندوق طلا 6درصد بود، اما رتبه دوم ارزش معاملات و میزان نقدینگی درگیر را پس از زعفران به خود اختصاد داد. لازم به ذکر است کمترین میزان اهرم بازار آتی در حال حاضر به قراردادهای آتی صندوق طلا تعلق دارد.

نقره

قراردادهای آتی نقره با ارزش معاملاتی بیش از 800 میلیون تومان کمتر از 0.3 از ارزش بازار را به خود اختصاص داده است. اگرچه قرارداد آتی نقره از اهرم و نوسان نسبتا مناسبی برخوردار است، با این حال همچنان موردکم توجهی معامله‌گران قرار دارد. برخلاف سایر سررسیدها که معامله‌گران عمدتا در سررسیدهای دور فعالیت دارند، فعالان آتی نقره تمایل به معامله در سررسید نزدیک دارند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.